Choroby oczu – na czym polega profesjonalne leczenie?

Medycyna z roku na rok coraz lepiej się rozwija. Widać to w każdej klinice i centrum okulistyki, gdzie odbywają się specjalistyczne laserowe operacje zaćmy, operacje jaskry czy laserowe leczenie siatkówki.

W każdym roku lekarze chwalą się nowymi osiągnięciami technologicznymi, otwierają nowoczesne kliniki, do jakich zalicza się również klinika oka Warszawa. To właśnie w zakresie szeroko pojmowanej okulistyki, oraz wszystkich znanych chorób oczu, w ostatnim czasie możemy zaobserwować wzrost nowoczesnych technologii leczenia.

Jak wiadomo wzrok człowieka jest jego niezbędnym narządem, dzięki któremu może się właściwie poruszać, oglądać i czytać, a także uczyć się wciąż nowych rzeczy. Wzrok jest także narażony na szereg trudnych do wyleczenia chorób. Tutaj możemy wymienić najpopularniejsze choroby oczu, do jakich na pewno zalicza się astygmatyzm, zaćma Warszawa, zwyrodnienie plamki żółtej i wszystkie pozostałe choroby siatkówki.

Dlatego tak ważne jest, aby regularnie odwiedzać centrum oka Warszawa, gdzie przyjmuje nie jeden profesjonalny okulista Warszawa oraz okulista dziecięcy Warszawa. Każda wcześnie wykryta choroba oczu, do zwiększone szanse na jej zupełne wyleczenie. Nawet jeżeli okulista w Warszawie nie podejmie się bezpośrednio leczenia choroby, to dzięki wczesnemu wykryciu nawet najmniejszej zmiany, jaką może być plamka żółta w oku czy inne zwyrodnienie, lekarz może podjąć decyzję o szybkim i skutecznym leczeniu.

Jakie zabiegi wykonuje centrum okulistyczne Warszawa?

• Zaćma

Jedną z popularniejszych chorób oczu jest znana wszystkim zaćma. Jest to także choroba cywilizacyjna, inaczej zwana chorobą starzejącego się społeczeństwa. Tutaj liczy się przede wszystkim czas. Im wcześniej zostanie przeprowadzone zaćma leczenie, tym większe szanse ma pacjent na odzyskanie w pełni wzroku. Trzeba także dodać, że jedynym skutecznym sposobem na zupełne wyleczenie choroby jest zaćma operacja.

Jeśli zaobserwujemy u siebie jakiekolwiek niepokojące objawy, pogarszający się wzrok, mroczki przed oczami praz rozmazany obraz, koniecznie udajmy się do lekarza specjalisty. Po wstępnym badaniu, kiedy lekarz wykluczy inne możliwe przyczyny pogarszającego się wzroku, zostaje rozpoczęte leczenie zaćmy. Całość leczenia polega na bezpiecznej i małoinwazyjnej operacji na oku, dzięki której zostaje usunięta zmętniała część soczewki, dzięki czemu oko odzyskuje swoją dawną ostrość i sprawność w widzeniu.

• Jaskra

Inną równie znaną i powszechną, także w polskim społeczeństwie chorobą oczu jest jaskra. Niestety ta choroba nie dotyczy tylko osób w starszym wieku, czasami dotyka także młodszych. Nawet osoby w wieku trzydziestu lat mogą być zagrożone chorobą jaskry, dlatego powinny regularnie uczęszczać na wizyty kontrolne do okulisty, gdzie wykonywane są jaskra badania.

W zależności od zaawansowania choroby, w zależności od tego jakie jaskra objawy obserwujemy, może zostać zalecona terapia farmakologiczna bądź zastosowane laserowe leczenie jaskry, zwane również trabekuloplastyką, gdzie stosowany jest laser SLT, a jego innowacyjne działanie pozwala na skuteczne obniżenie ciśnienia w oku, co w rezultacie prowadzi do pełnego wyleczenia.