Co to jest zaćma i dlaczego jest taka groźna?

Zaćma jest jedną z groźniejszych chorób oczu i jest zaliczana do cywilizacyjnych chorób na całym świecie. Mówi się, że zaćma Warszawa zagraża najbardziej społeczeństwu po sześćdziesiątym roku życia, jednak również młodsze osoby mogą być narażone na pierwsze objawy zaćmy.

Oczywiście okulistyka i każde centrum okulistyczne Warszawa zajmuje się zespołem chorób oczu, do jakich zaliczana jest także jaskra, astygmatyzm, plamka żółta w oku czy choroby siatkówki. Zajmijmy się jednak zaćmą i jej profesjonalnym leczeniem.

Do głównych objawów zaćmy zaliczamy między innymi utratę ostrości widzenia, pogorszenie się stanu ogólnego wzroku, szybkie męczenie się oczu, kłopoty z poruszaniem się oraz z prawidłową oceną odległości pomiędzy konkretnymi przeszkodami, jak również światłowstręt i problemy z ostrym widzeniem konkretnych przedmiotów.

Na czym polega leczenie zaćmy?

Zaćma jest trudną i ciężką chorobą oczu, choć jej wczesne wykrycie gwarantuje trwałe naprawienie jakości wzroku i niemalże całkowite wyleczenie z tej choroby. Odpowiednie leczenie zaćmy powinno zostać rozpoczęte bardzo wcześnie, jeżeli zaćma leczenie rozpoczniemy w pierwszym stadium choroby, lekarze okuliści zapewniają o trwałej poprawie wzroku.

Gdy tylko zauważymy pierwsze objawy które będą nas niepokoić, zmieni się ostrość widzenia a obraz wciąż będzie się pogarszał, to czas aby odwiedzić centrum okulistyki i umówić się na wizytę u lekarza specjalisty, jakim jest okulista Warszawa.

Pierwsza wizyta u okulisty to przede wszystkim wywiad medyczny, z którego lekarz dowie się czy w naszej rodzinie występowały jakiekolwiek dziedziczne choroby oczu, czy jesteśmy obciążeni genetycznie. W następnej kolejności lekarz zleci nam wszystkie ważne badania i wykluczy bądź przygotuje do zabiegu jakim jest operacja zaćmy.

Musimy pamiętać, że nie tylko zaćma jest cywilizacyjną chorobą oczu, także inne choroby dają podobne objawy, dlatego okulista sprawdzi czy powodem pogorszenia się wzroku nie jest inna choroba siatkówki, czy nie występuje plamka żółta w oku, a następnie po określeniu konkretnego schorzenia, zastosuje właściwe leczenie oczu.

Kiedy konieczna jest operacja zaćmy?

Gdy choroba jaką jest zaćma, jest już w wysokim stadium zaawansowania, najczęściej jest zalecana przez lekarza okulistę operacja zaćmy. Zabieg jest wykonywany w miejscowym znieczuleniu, trwa kilkanaście minut i już następnego dnia pacjent może wrócić do domu. Rekonwalescencja po operacji trwa oczywiście dłużej, ale gdy minie kilka tygodni, pacjent odzyskuje swój dawny ostry wzrok, zapominając że kiedykolwiek miał problemy z widocznością czy przemęczonym wzrokiem.

Obecnie zaćma operacja jest wykonywana za pomocą lasera, co sprawia że zabieg wykonuje się szybko i bezboleśnie. Nie we wszystkich szpitalach istnieje dodatkowy oddział specjalistyczny jakim jest okulistyka, czasami warto udać się do stolicy, gdzie centrum oka Warszawa precyzyjnie i fachowo wykonuje zabiegi i operacje zaćmy. Korzystając z usług wysokiej jakości centrum okulistycznego, zyskujemy pewność, że po zakończonym leczeniu nasz wzrok wróci do stanu sprzed choroby.